T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / BODRUM - Cumhuriyet Ortaokulu

Haberler

Kas

Kas

Ekm

Okulumuz Anasınıfı Öğretmeni Esra BAYKARA "Amaze Kids" isimli eTwinning projesiyle "Avrupa Kalite Etiketi" ödülü almıştır. Projede görev alan tüm öğrencilerimizi ve öğretmenimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Haz

Haz

May

Osmanlı Devleti detaylı planlama, iyi hazırlık ve başarılı taarruzlar neticesinde, kuşatmanın başında hedef olarak belirlediği emellerine 29 Mayıs 1453 tarihinde ulaşmıştır. Fatih Sultan Mehmet Han ve İslam tarihi açısından büyük bir öneme haiz olan bu başarı, Türk tarihine adını altın harflerle yazdırmış çok önemli bir gelişme olarak ortaya çıkmıştır. İstanbul'un fethi ile Osmanlı Devleti'nde birçok açıdan büyük gelişmeler yaşanmış, fethin sonuçları ve etkileri kısa zamanda görülmeye başlamıştır.

İstanbul'un Fethi'nin nedenleri

  1.  Bizans'ın, Osmanlı Devleti'nin Rumeli'deki ilerlemesine ve büyümesine engel olması
  2.  Bizans'ın Anadolu beyliklerini Osmanlı Devleti'ne karşı kışkırtarak Anadolu'daki Türk birliğini bozmaya çalışması
  3.  Bizans'ın Osmanlı şehzadelerini kışkırtarak Osmanlı Devleti'nde taht kavgalarına neden olması
  4.  Bizans'ın, Avrupa-Hristiyan dünyasını kışkırtıp Haçlı Seferleri'ne zemin hazırlaması
  5.  Anadolu ve Rumeli toprakları arasındaki bağlantının sağlanabilmesi için İstanbul'un alınmasının gerekmesi
  6.  İpek Yolu'nun Avrupa'ya açılan koluna hakim olmak
  7.  Kara ve deniz ticareti bakımından İstanbul'un önemli bir konuma sahip olması
  8.  Boğazlar yolu ile ekonomik canlılığın mevcudiyeti
  9.  Anadolu ve Rumeli arasındaki askeri geçişin kolaylaştırılmak istenmesi
  10.  II. Mehmed'in, Hz. Muhammed'in; "İstanbul elbet feth olunacaktır. Ne güzel kumandandır o kumandan ve ne güzeldir o askerler" hadisine layık olabilme düşüncesi

İstanbul'un fetih hazırlıkları

  • Hıristiyan aleminin Bizans'a yardım etmesini engellemek için bazı Avrupa ülkeleri ile antlaşmalar yapıldı.
  • Anadolu Hisarı'nın karşısına Rumeli Hisarı yapıldı. Bu hisarın yapılma nedeni Balkanlar'dan Karadeniz yolu ile yapılabilecek yardımları kesmek ve Boğazları kontrol altında tutmaktır.
  • 400 parçalık bir donanma meydana getirildi.
  • Muslihiddin, Saruca Sekban ve Macar Urban'a büyük kuşatma topları döktürüldü.

 

May

May

May

May

May

Küçük Bilim İnsanları eTwinning Projesi - Yıl Sonu Sergisi

May

May

Bodrum Cumhuriyet Ortaokulu h-c sınıfı öğrencileri ,Amaze Kids projesi kapsamında,öğretmenleri Filiz Sariçay rehberliğinde Dinozorları Tanıyalım etkinliği yaptılar. Dinozorlar ile ilgili görseller  izletildikten sonra kumun içine saklanan Dinazorlari arkeolojik kazı yaparak bulmaya çalışan küçük arkeologlar cok eğlendiler . Ardından Dinosour life 4D web 2 aracını kullanarak Dinoorları  merakla ve heyecanla 4 boyutlu incelediler.

http://www.eba.gov.tr/haber/1558358559

May

Okulumuz Hazırlık sınıfı öğretmenleri Esra Baykara ve Filiz Sarıçay yürüttükleri  100 güne 100 kitap eTwinning Projesi kapsamında kademeli olarak Türkiye’deki ceza ve infaz kurumlarında annelerinin yanında kalan   0-6 yaş çocuklar icin çocuk kütüphaneleri kurulmasına ilçemiz adına destek oluyorlar.Bu konuda sizlerden kitap desteklerinizi bekliyoruz. Dilerseniz 0-6 YAŞ GRUBUNA UYGUN  yeni kitap alabilir yada evinizde var olan kitaplarınızla bize destek olabilirsiniz.

May

Bodrum Cumhuriyet Ortaokulu h-c sınıfı öğrencileri öğretmenleri Filiz SARIÇAY rehberliğinde, Amaze Kids projesi kapsamında 08.05.2019 tarihinde hava balonu nasıl uçar? fen etkinliği yaptılar. Balonun bir gaz yakıcısı yardımıyla içine sıcak hava üflenerek şişirildiği ve sıcak havanın soğuk havadan daha hafif olduğu için balonun havalandığı,alçalmak için de balonun içindeki havanın soğutulduğu,soğuyan hava ağırlaştığı için balonun yere indiği anlatıldı.Artık materyallerle hava balonu yapılarak bahçede uçuruldu.Sanat etkinliğinde hava balonu yapılarak konu pekiştirldi.